Forum: Høstblotband

Du trenger ikke registrere deg for å skrive innlegg i forumet, men hvis du er logget inn kan du endre egne innlegg og se en oversikt over dem.

JB
05/10-2008, 15:11
Er det noen som har lyst til å være med i et bærbart skogsskrangleband til høstblotet? Jeg stiller med ukulele. Vi trenger - for eksempel - gitar, keyboard, kontrabass, triangel, flere ukuleler, munnspill, syngedamer, solbriller, bongotromme, sangbøker, theremin og trekkespill. En batteridrevet ghettoblaster gjør jobben som forsterker.

Alle bidrag er velkomne!

Gjest
09/10-2008, 18:00
Skogsskrangle band er en knakandes god ide ;) var en slager i fjor - dette er et must for alle med mer eller mindre musikalske talenter!

Stine
09/10-2008, 18:00
Nå kan du svare Ulrik ;)

JB
09/10-2008, 19:05
Foreløpig ser det ut som vi har to ukuleler, en munnharpe og vokal. Hadde vært bra med en helt vanlig gitar også (i tillegg til alt det andre vi trenger). Jo mer jo bedre, egentlig. Noen gitarister vi kan purre på? Trekkspillere? Bassister?

Ingrid
10/10-2008, 09:29
Et stk syngedame her. Stiller med sangbok og skal kopiere opp noen allsang-favoritter. André må ta med gitaren. Noen som har telefonnummeret hans og kan purre på han?

JB
10/10-2008, 14:10
Bra med sangbok!

Hvem er André? Han som spilte gitar i fjor? Flott om du skaffer telefonnummer og tar kontakt, Ingrid.

Og vi må ha et navn!

Gjest
13/10-2008, 09:49
ja, han som spilte gitar i fjor. Har spurt Kristin etter nr, så jeg skal ordne det. Syns forresten å huske at det var med noen sanghefter i fjor. Det er dumt å kopiere opp altfor mye nytt hvis det også finnes gammelt - noen som vet hvor disse befinner seg?

JB
13/10-2008, 13:58
Det finnes noen eksemplarer av "Fjellgruppas egen sangbok" eller noe i arkivet på DA. Det er en kuriositet som kanskje burde tas til heder og verdighet igjen, eventuelt kan den kopieres opp. Noen som har lyst til å ta en titt?

reidun
15/10-2008, 13:36
Hvem tar ansvar for koreografien til snødansen?

Ingrid
16/10-2008, 09:34
Jeg tror det var en som heter Reidun eller noe - hun skulle visst være så flink til å koreografere. Lurer på om det også er hun som er leder i fjellgruppa. Du får høre med henne. Reidun, altså.

Arkivet på DA - det høres ut som jeg skal ta meg en tur dit. Hadde absolutt vært en idé alltid å ha et sanghefte som var med på alle turer. Et laminert sanghefte som tåler å være med både på 17. maifeiring på toppen av fjell, vinterturer på Svalbard, festing ved bålet i marka og snøhuletur.

Spørs om jeg må ta oppdraget - ? Flere som har lyst til å være med?

JB
16/10-2008, 18:47
Glimrende, Ingrid!

Reidun
18/10-2008, 13:46
Jeg merker at jeg digger det nye forumet allerede... Her skjer det ting!

Ingrid
21/10-2008, 11:08
Og høstblotbandet ble suksess! Takk for strålende innsats.

JB
21/10-2008, 13:31
Takk for godt samarbeid! Jeg kjøpte en baryton-ukulele i går, så neste gang blir strumsa enda mykere. Mer mellow, liksom. Dessuten har jeg tenkt på at vi trenger en bass-balalaika. De koster 3500 på Hornaas. Anyone?

Ingrid
24/10-2008, 15:51
Kan man synge og spille bass-balalaika samtidig?

JB
24/10-2008, 16:08
Det kan man absolutt gjøre. Tar du utfordringen, Ingrid? I såfall tror jeg du er den kuleste dama jeg vet om. Jeg bestilte forresten ukuleleplekter fra www.ukulele-plectrum.co.uk i går, en nydelig nettbutikk som bare selger ukuleleplektere. Nå blir strumsa bare fett softe.

Ingrid
27/10-2008, 08:23
Kan du lære meg å spille balalaika, i tilfelle? Jeg har jo aldri spilt et strengeinstrument i mitt liv.

JB
27/10-2008, 14:23
Det kan jeg godt. Nå har heller ikke jeg spilt balalaika noen gang, men kan det være så vanskelig? Jeg antar at det er omtrent som en vanlig bassgitar, bare større. Og høyrehåndsteknikken er sikkert litt tricky hvis man skal få til pulp fiction-tremolo-greia. Ta deg en tur ned på Hornaas og prøv!

Ingrid
30/10-2008, 08:30
Er du gærn

RSS Følg tråden med RSS

Skriv svar

Skriv "fjell" i dette feltet.

NB: Du poster som gjestebruker. Hvis du oppretter en konto kan du redigere egne poster og litt sånt.