Forum: Bør telt barduner rulles eller stappes

Du trenger ikke registrere deg for å skrive innlegg i forumet, men hvis du er logget inn kan du endre egne innlegg og se en oversikt over dem.

Aslak Johannesen
04/05-2007, 11:49
Det er helt klart at i en uværs situasjon er det ingen tvil om at disse burde stappes. Da det er svært vanskelig med store votter å løse opp rullene.

Det er heller ikke vært noe problem sån som jeg ser det at barduner har fått krøll eller floker da de ikke har vært rullet.... Hvis andre har andre erfaringer er jeg lutter øre!

--aslak

Anonym
07/05-2007, 13:52
Stappast! Har aldri vore ute for ein bardun med floke. Forøvrig ikkje så ofte eg får et telt med rulla bardunar lenger heller, så dette ser vel ut til å vere ei gjengs oppfatning...?

Reidun Romundstad
08/05-2007, 13:50
Noen lærte meg på et tidspunkt bardunfletting! Det går like kjapt som å rulle, er mer ryddig enn løsthengende og veldig lett å åpne. Men innser at det kanskje strengt tatt ikke er nødvendig...

Aslak Johannesen
08/05-2007, 14:28
Kansje ikke så nødvending, men en god sak å diskutere hvis det er 8 time til fjellet og bilen både er trang og uten kassetspiller....

Reidun Romundstad
08/05-2007, 16:58
Jeg kan godt holde gratis baksetekurs i bardunfletting dersom noen stiller med bil som kan ta meg til fjells! Gjerne over flere helger...

Reidun Romundstad
11/03-2008, 09:31
For å ta opp igjen denne tråden, så meldes det herved at det tar i underkant en time å knyte opp bardunene på Svalbard 3 som floker seg i intrikate formasjoner i stiv kuling.

Aslak Johannesen
04/09-2008, 21:26
Og var det med barduner som var rullet, flettet eller stappet?

ak
22/09-2008, 22:39
Hvis bardunene ikke rulles eller flettes så har man jo noe å ta tak i dersom vinden forsøker å stikke av med teltet før stengene er på plass og pluggene i bakkken.....

RSS Følg tråden med RSS

Skriv svar

Skriv "fjell" i dette feltet.

NB: Du poster som gjestebruker. Hvis du oppretter en konto kan du redigere egne poster og litt sånt.