Forum: Kite/Rando Hyttetur til Hemsedal 15-17. mars

Du trenger ikke registrere deg for å skrive innlegg i forumet, men hvis du er logget inn kan du endre egne innlegg og se en oversikt over dem.

Hans Rusten
27/02-2013, 18:45
Hei!

Jeg er ny i fjellgruppa var med Høgvardeturen sist helg, og syntes det var en hyggelig gjeng!

Så, nå planlegger jeg en hyttetur til Hemsedal. Jeg er så heldig å ha tilgang til en familiehytte, så det er gratis. Var på hytta med en kompis i Desember, men sleit litt med å finne nok "fjellfolk" til turen så derfor spør jeg her.

Vil du være med på hyttetur til Hemsedal 15-17 mars?

Her kommer det litt info :P

Området:
Hytta ligger ved fjellovergangen fra Hemsedal, til Lærdal. Ca. 200 meter fra hovedveien. Like ved Slettevann. Det er på 1100moh så det er relativt harde værforhold der oppe.
-Rando
Hytten ligger nede i en dal, så det er bra forhold for å gå rando rett fra hytten og til Slettetid. Derfra kan man velge flere veivalg, viss noen med skrederfaring er med, er det også mulig å prøve en spensig renne (som jeg ikke har tørt før) Det er også flere andre toppmuligheter i omrodet.
- Kite
Ca. 2km lengre bort fra hytta er Eldrevatn. Det er "stedet" å kitee i Hemsedal. Veldig god plass, og også mulig å kitee opp på Slettetid eller Breinosi om forholdene virkelig klaffer.
http://www.yr.no/sted/Norge/Sogn_og_Fjordane/L%C3%A6rdal/Eldrevatnet/

Hytten:
Det er en Ålhytte fra år 2000. Lys og fin. Den har 8-12 sengeplasser avhengig av hvor trangt man vil bo. Innlagt strøm, boido, beinpumpedusj og en liten bastu som er digg etter en lang dag ute. Vann må vi gå å hente selv.

Adkomst:
- Bil
Dette er veldig greit. Kjør til Hemsedal, og videre mot Lærdal. Også ligger hytten noen km etter Bjøberg.
- Buss
Det går direktebuss fra Oslo S, (Sogn og Fjordane ekspressen) Den stopper på samme sted som man parkerer bilen, altså 200m fra hytta.

Praktisk:
Jeg har satt datoen 15-17mars, Fredag til Søndang, men er godt mulig jeg reiser opp på torsdag om forholdene klaffer.
Er også veldig greit å ha felles middag.

Kontakt:
Svar her om dere lurer på noe :)
eller
47 25 60 80
hansrusten@gmail.com

Vennlig hilsen
Hans Rusten

Posten er sist endret 27/02-13 18:47

RSS Følg tråden med RSS

Skriv svar

Skriv "fjell" i dette feltet.

NB: Du poster som gjestebruker. Hvis du oppretter en konto kan du redigere egne poster og litt sånt.